por pawel » 18-09-2005 17:47
perdon me di cuenta que no puse el link de ign, del entendimiento del control.
[url]http://cube.ign.com/articles/651/651559p1.html[/url]
Y una cita de lo que dicen, es que nintendo puede sacar un añadimiento que ayude a que se jueguen juegos mas convencionales, y es posible que sea asi.
[img]http://cubemedia.ign.com/cube/image/article/651/651559/understanding-the-revolution-controller-20050916041026412-000.jpg[/img]
y una cita de gamespot, sobre los botones.
[quote]But is it, as Mr. Iwata claims in his TGS keynote address, a more approachable controller? Let's look at the numbers. Or rather, let's look at the number of buttons. The GameCube controllers had a total of eight buttons (including the center start/pause button), a directional pad, and two analog sticks. The Revolution controller, according to the photos, features seven buttons (including the select, home, and start buttons) and a directional pad. Toss in the "nunchaku" expansion and you add two more shoulder buttons and, of course, an analog stick, for a total of nine buttons. One more button than the GC controller, and one less analog, though it could be argued that the very cool direct pointing capability makes up for the loss of the C-stick. But of course, you're only going to have quick access to half of these buttons if you hold the remote in pointer/trigger mode.
el control de revolution tiene 7 botones, el snes tiene 7, el gc tiene 8, el n64 tiene 9, pero el movimiento giroscopico del control sustituye los c o el stick entonces 9 menos 4, quedan como 5 botones, y de super igual, podemos remplazar l y r con movimientos giroscopicos y quedarian 5 botones, en fin las posibilidades son infinitas, mas los añadimientos que se les pueda a este control, hara de este control perfecto y para toda las edades, veremos que pasa.