[color=indigo]Analista predice que, para la siguiente década, 30% de los hogares estadounidenses tendrán un Wii.
Yoshiyuki Kinoshita, un analista en Merrill lynch, ahora predice que por el año 2011, un tercero de todas los hogares japoneses y casi 30 por ciento de todos los hogares en E.E.U.U. poseerán una Wii. En los E.E.U.U., en donde el mercado fue apoderado extensamente por Xbox 360 se ha ido quedando de cara en esta última guerra de consolas. Un informe demuestra que 436.000 unidades de Wii fueron vendidas en enero contra 294.000 para el modelo de Microsoft
Esta predicción es consecuencia directa de las buenas ventas del Wii durante finales del año pasado y principios de éste, Wii se quedó con 68% de las ventas de consolas de nueva generación en Japón el mes pasado, vendiendo alrededor de 400,000 unidades, en contraste con las 150,000 unidades de PS3 vendidas
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[quote]The Nintendo Wii video games console has soared past Microsoft’s Xbox 360 in sales and opened a huge lead over Sony’s premium-priced rival, the PlayStation3.
Sales momentum for the Wii, launched in November, is so strong that many analysts are now raising their outlook on how well it will succeed in drawing entire families into video gaming.
Yoshiyuki Kinoshita, an analyst at Merrill Lynch, now predicts that by the year 2011, a third of all Japanese households and almost 30 per cent of all US households will own a Wii.
In the US, where it was widely assumed the Xbox 360 had established a lead in the latest round of the “console wars”, NPD Group research showed that 436,000 Wii units were sold in January against 294,000 for the Microsoft model.
Wiis continue to sell out on delivery in stores in the US, Europe and Japan, and are changing hands on online auction websites at an average 35 per cent premium to their usual retail price of $250.
According to NPD Group research on the US games market, only 244,000 PlayStation3 units were sold in January despite the machine’s wide availability and offers of free games from many retailers